Це питання мені задають дуже часто. Отже, відповідаю, поїхали:
1) неправильний підхід, наприклад зубріння.
Багато хто думає, що якщо в один прекрасний день (коли з’явилася мотивація!), прочитати слово багато разів, обов’язково його запам’ятаєш. На жаль, ні. Наша пам’ять працює трошки по-іншому.
Є схема, яку ще називають “крива забування” (forgetting curve). Відповідно до неї, щоб слова залишилися в довготривалій пам’яті, а не в короткочасній, потрібно: – Повторювати слова протягом хоча би 2 днів (10 хвилин); – Ще раз повторити на 7-ий день (5 хвилин); – Ще раз повторити їх через місяць.
Хоча здається, що це багато роботи, але насправді, це тільки здається. Якщо Ви зробите собі зручний список в Evernote, наприклад, він у вас завжди буде під рукою. Це більше питання дисципліни, постановки цілей і мотивації.
2) вивчення слів без контексту + вивчення непотрібних слів
Це взагалі величезна помилка! Одне і те ж слово може мати купу значень. Тому, не пишіть в своєму онлайн-словнику просто:
bold – виразний,
а подивіться більше значень і запишіть ті приклади речень, де воно вживається в тому значенні, яке Вам потрібно. Приклади речень можна брати з Oxford dictionary. Це може виглядати так:
bold – сміливий, хоробрий. ‘No journalist was bold enough to criticise openly the Prime Minister’
Чим більше прикладів речень – тим краще!
3) вивчення слів без вивчення їх вимови.
Для чого ви вчите слова? Швидше за все, для того, щоб використовувати їх перш за все в усному мовленні. Як же тоді це можливо, якщо ви не знаєте правильної вимови?
Якщо людина сумнівається в вимові слова ‘awesome’ (“кльово”), вона просто скаже звичайне слово ‘good’. Або вимовить слово неправильно і тим самим може заплутати співрозмовника 🙂
Так що не лінуйтеся і звертайте увагу на вимову! Тим більше, майже у всіх словниках вже кнопочки спеціальні є, щоб її почути.
4) лінь і небажання вчити слова / сумніви з приводу своєї пам’яті
Щодо ліні довго говорити не буду. Скажу тільки одне: слова – це як цеглини для будинку. Якщо не буде слів – не буде прогресу у вивченні мови. Що робити далі – вибирати вам.
Які ще причини ви би згадали?